Retour- en restitutiebeleid
Het kan natuurlijk voorkomen dat je ontevreden bent over een besteld product, of de manier waarop een bestelling of bezorging is verlopen. We adviseren je in dit geval om contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan door middel van het contactformulier op onze website, maar uiteraard ook via telefonisch contact, e-mail of WhatsApp. Laat ons weten waar je ontevreden over bent, we nemen jouw klacht in behandeling en zullen zo spoedig mogelijk met een gepaste oplossing komen. Het is ons streven om jouw klacht naar tevredenheid op te lossen. Mochten we er, ondanks de aangeboden oplossing, niet samen uitkomen, dan kan een terugbetaling in gang worden gezet.
Wanneer er een akkoord is gegeven voor een terugbetaling, dan zal dit binnen 5 werkdagen door ons worden verwerkt. Vanaf het moment dat de terugbetaling in gang is gezet kan het 1-3 werkdagen duren voordat het bedrag weer terug op je rekening staat. Houd er dus rekening mee dat dit proces 6-8 werkdagen kan duren. Staat het geld na 8 werkdagen nog niet op je rekening, neem dan even contact met ons op.
De kern van onze service is gebaseerd op het ruilen van koolzuurcilinders. De cilinders die we ter ruiling aanbieden geschieden 1 op 1, wat betekent dat je altijd hetzelfde merk/ type cilinder retour krijgt voor de cilinder die je, leeg, bij ons inlevert. Indien je van ons een cilinder ontvangt die niet naar behoren werkt of afwijkt van onze leveringsstandaard zoals beschreven in ons servicebeleid, kunnen we je een vervangend product aanbieden (lees: een vervangende cilinder van hetzelfde merk en type). Afhankelijk van de serviceoptie waarvoor is gekozen bij het plaatsen van de bestelling bieden we de mogelijkheid om het product bij ons op locatie, of op de bezorglocatie te ruilen.
Let op! Een vervangend product kan alleen worden verstrekt mits het eerder geruilde product in zijn oorspronkelijke staat wordt ingeleverd. Dit houdt in dat het eerder geruilde product in dezelfde staat bij ons wordt ingeleverd zoals deze door ons, aan jou, werd aangeboden.
Producten die wij ter ruiling aanbieden worden ten alle tijden getest en gecontroleerd alvorens er uitgifte plaatsvindt. Het kan natuurlijk voorkomen dat we tijdens dit proces iets over het hoofd hebben gezien, of dat er tijdens vervoer of overdracht een defect is ontstaan. In dat geval bieden we de oplossing om het defecte product te ruilen voor een werkend product. Houd er rekening mee dat we in sommige gevallen eerst om een foto van het product kunnen vragen om vast te stellen dat;
- Het product in dezelfde uiterlijke staat verkeert als tijdens uitgifte (geen beschadigingen/ deuken etc.)
- Het dezelfde cilinder betreft cf. de bestelling die is gedaan
Tevens gaan we ervan uit dat gebreken aan een cilinder relatief snel zullen worden opgemerkt nadat de ruiling heeft plaatsgevonden. We hanteren hiervoor een ruime bedenktijd van 14 dagen. Dit betekent dat je 14 dagen de tijd hebt om het ontvangen product te controleren door deze in gebruik te nemen. Wordt binnen deze 14 dagen een defect/ probleem met een product geconstateerd, dan kan er beroep worden gedaan op een vervangend product mits er geen sprake is van een van bovenstaande bijzonderheden. Zijn de 14 dagen bedenktijd verstreken, dan kan je het defecte product altijd omruilen bij een servicepunt van het betreffende merk voor het reguliere tarief.
Heb je nog specifieke vragen over ons retour- en restitutiebeleid, neem dan gerust contact met ons op. We staan je graag persoonlijk te woord om enige onduidelijkheid op te helderen. Onze klantenservice is beschikbaar op maandag t/m zondag van 09:00 - 21:00. Al onze contactmogelijkheden zijn te vinden op de contact pagina.
Een sprankelende groet,
